
A 8-12. korosztály tanulására a szülőnek már kevés rálátása van. Itt már kialakultak és bebetonozódtak az érdekel-nem érdekel tantárgyak. A feldolgozandó-megtanulandó tananyag mennyiség rengeteg, és jó részüket a diákok teljesen feleslegesnek tartják (ld. magas szintű kémia, ha nem éppen orvosira készül az ember).
Az önállóan nagyobb mennyiségű tananyag feldolgozásának képessége ebben a korosztályban kulcsfontosságú. Egy 30-35 fős gimnáziumi osztályban nem mindig kerül sor kimerítő órai magyarázatra, sem a tananyag vázlatának, fő gondolatainak írásbeli rögzítésére. Ez utóbbit a diákok – ha meg akarják tanulni az anyagot – többnyire otthon, önállóan kénytelenek végezni.
Hogyan tudják ezt hatékonyan megtenni, ha senki sem tanította meg Nekik, hogyan kell?
Általános iskola felső tagozatban még tanári segítséggel, a táblai vázlat lemásolásával rögzítették a főbb gondolatokat. A vázlatírás, jegyzetkészítés hatékony segítség mind a megértéshez, mind a visszaidézéshez. Azonban, ha nem tudjuk, hogyan kell a saját tanulási igényeinkhez igazított jegyzetet elkészíteni, és abból jól tanulni, akkor nem lehetünk eredményesek a tanulásban sem.
Ennek a korosztálynak fejlesztettük ki a Lépéselőny 8.-12. tanfolyamot, ahol:
- megmutatjuk, hogyan küzdjenek meg a nagy mennyiségű tananyaggal,
- mutatunk konkrét technikákat a hatékony, jó jegyzet elkészítésére (elmetérkép),
- rávezetjük, hogyan fedezzék fel és különítsék el a lényeges információkat a
lényegtelenektől, - megtanítjuk, hogyan emlékezzenek a tanultakra stresszhelyzetben is (szóbeli
számonkérés, dolgozat), - felismertetjük erősségeiket, amire a tanulás során támaszkodhatnak,
- megmutatjuk nekik, hogyan jelölhetnek ki tanulási célokat (hosszú/közép-és rövid távú célokat), és milyen módszerekkel érjék el őket,
- megtanítjuk őket használni a fantáziájukat és a képzeletüket tanulás közben,
- begyakorlunk néhány lazító, relaxáló technikát,
- megmutatjuk, hogyan teremthetik meg saját tanulásukat segítő külső és belső feltételeket, környezetet.
Mire jó a Lépéselőny tanfolyam a diáknak és a szülőnek?
Hasznos a diáknak
- hatékony módszert tanul az órai jegyzetelésre, ami csökkenti az otthoni tanulásra fordítandó időt,
- nagyobb mennyiségű tananyag feldolgozására, megtanulására és visszaidézésére is képessé válik,
- megtanulja gyorsan szelektálni az információkat, elkülönítve a lényegest információt a lényegtelentől,
- megtanulja, hogyan hívja elő a tanultakat stresszhelyzetben is,
- megtanulja kezelni saját lámpalázát, vizsgadrukkját, hogy számonkéréskor a maximumot tudja kihozni magából ,
- eredményei javulnak, erősödni fog az önbizalma és az önértékelése pozitív irányba változik,
- a tanulásban lesznek kézzelfogható sikerei, így nagyobb kedvvel is fog tanulni.
Jó a szülőnek
- önállósága, saját tanulása iránti felelősség vállalása erősebbé válik, ami pozitívan hat ki az élet egyéb területeire is a tanuláson kívül,
- a tanulás/dolgozat/szóbeli számonkérés megszűnik stresszforrássá válni,
- sikerélményei egyre motiválóbbak lesznek számára, így nő a tanulási kedve,
- megtanulja saját erősségeit a tanulásban, így hosszú távon is működő saját tanulási stratégiát alakít ki, amelyet az esetleges továbbtanuláskor jól fog tudni hasznosítani,
- javulnak az eredményei, így hozzáállása és kilátásai a továbbtanulásra is.
- a tanulásban elért pozitív változások jó hatással lesznek a kedélyállapotára, önbizalmára, önképére,
- a tanulásra fordított idő optimalizálása által csökkennek a terhei, nő a szabadidő, amit feltöltődésre, pihenésre fordíthat.
Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Ha szeretnél az elsők között értesülni tanulással,
gyermeked tanulásának segítésével illetve
az eredményes tanulás módszereivel kapcsolatos új tartalmainkról,
iratkozz fel!
100% hasznos tartalom, 0% spam.