Péter Kata

pedagógus, drámapedagógus, Lépéselőny oktató

" Alsós tanítóként sokszor tapasztaltam az óráimon, hogy a gyerekek igenis tudnak lelkesedni a tanulásért, munkál bennük az izgalom az új dolgok megismerése, a világ felfedezése iránt. Mindig is célom volt ébren tartani ezt a "lángot" bennük. Hiszem azt, ha nem csupán elszenvedői a tanulásnak, hanem aktívak a folyamatban, eredményesek és önbizalomteljesek lesznek."

Péter Kata

Péter Kata vagyok, pedagógus és közgazdász, két immár felsős korba érett fiúgyerkőc anyukája.

Alternatív iskolában voltam alsós tanító, ahol a cselekvéses tanulás, differenciálás, rendszeres kooperatív munka (a gyermekek egymás közötti együttműködésén alapuló tanítás) és a változatos, életkornak és érdeklődésnek megfelelő projektek szervezése határozta meg a mindennapjainkat. Nagyon élveztem, hiszen lehetőséget adott arra, hogy kreatívan, állandóan megújulva taníthassak.

A gyerekek egy alternatív iskolában sem mások, vannak, akiknek könnyebb, van akiknek nehezebben mennek a dolgok. De egy biztos, minden gyereknek megvannak a saját erősségei, amit a tanulásban is ki lehet, ki tud használni.

Az tetszik többek között a Lépéselőnyben, hogy figyelmet fordít arra is, hogy a gyerekekkel felismertesse saját erősségeiket és megtanítja őket arra, hogyan használják ezeket a tanulási folyamatban.

Mindenképp hiánypótló kezdeményezés, hiszen iskolai keretek között a tanulásmódszertan tanítása még gyerekcipőben jár (tisztelet a kivétel iskoláknak, pedagógusoknak).

A tanulást - ha nem akarjuk megvárni, hogy sok-sok frusztráció, stressz, sikertelenség és elpocsékolt idő árán maga tapasztalja ki -, a "jól" tanulást ugyanúgy meg kell tanítani a gyerekeknek, mint a cipőfűző megkötését - rá kell vezetni őket a fortélyokra, hogy legyen elég idejük és kedvük gyereknek is lenni.

 

Kosár
Scroll to Top