péselőny tanfolyam 5.-7. osztályosoknak

Sokszor hallod Tőle, hogy "nem szeretem az iskolát", "utálok tanulni", "nincs ehhez kedvem"? Egyre nehezebb Őt rávenni a tanulásra? 

Már ott tart, hogy számára a tanulás sokkal inkább a kudarcok, frusztrációk forrása, mintsem az önbizalom növelésének eszköze?

Szeretnéd, ha a Te gyereked is visszaszerezné a kedvét a tanuláshoz?

Lépéselőny Budapest

Az 5.-7. osztályosok már felsősök. Már szembesülnek azzal, hogy minden tanár más, minden tantárgynál mások a követelmények. Sok a tananyag. Szerencsés esetben alsóból hoznak működő tanulási stratégiákat, ám ez nem általános. A tapasztalataink szerint a magolás, amit többnyire használnak. Ez azt jelenti, hogy próbálnak megjegyezni számukra adott esetben értelmetlen dolgokat, nem túl sok sikerrel.

Ez az a korosztály, akit már nehezebb odaültetni tanulni, aki már tapasztalt több kudarcot, sikertelenséget. Számukra fejlesztettük ki a Lépéselőny 5.-7. tanfolyamot, ahol:

  • felismertetjük erősségeiket, amire a tanulás során támaszkodhatnak,
  • megmutatjuk nekik, hogyan jelölhetnek ki tanulási célokat (hosszú/közép-és rövid távú célokat), és milyen módszerekkel érjék el őket,
  • megmutatjuk nekik, hogyan küzdjenek meg a nagyobb mennyiségű tananyaggal,
  • rávezetjük őket, hogyan fedezzék fel és különítsék el a lényeges információkat a lényegtelenektől,
  • megtanítjuk őket használni a fantáziájukat tanulás közben,
  • mutatunk konkrét technikákat verstanulásra, nyelvtanulásra,
  • begyakorlunk néhány lazító, relaxáló technikát,
  • megmutatjuk, hogyan teremtheti meg saját tanulását segítő külső és belső feltételeket, környezetet.

Hogyan tanítjuk meg mindezt?

életkornak megfel

Életkornak megfelelően

Gyakorlatorientáltan, sok beszélgetéssel, kooperatív munkával, játékosan, figyelembe véve a gyerekek érdeklődését, adottságaikat.

beszélg

Sok beszélgetéssel

Együtt feltérképezzük a tanulással kapcsolatos problémáikat. A közös beszélgetések során bátorítjuk őket az önálló véleményalkotásra, a szóbeli megnyilvánulásokra.

kreativitással

Elmetérképpel

Az elmetérkép egy színes, rajzos okos jegyzet, amely bármilyen tananyagból elkészíthető. Hatékony módja a tanulásnak, az ismeret maradandó elsajátításának.

sok gyakorlás

Sok gyakorlással

Cél, hogy önállóan is tudja hatékonyan alkalmazni a tanultakat, ezért minden technikát alaposan begyakorlunk. Akár otthonról hozott tananyagon is van mód gyakorolni.

agy

Teljes elmés tanulás megvalósításával

A tanulási folyamatba bekapcsoljuk a jobb oldali agyféltekét is, amellyel élvezetesebb és gyorsabb a tanulás.

Szülői vélemények a tanfolyamról

„Vera mindig sokat szenvedett (vele én is), ha verset kellett tanulnia. Próbáltam segíteni neki, de semmi sem működött, egyszerűen nem ragadtak meg a szavak a megfelelő sorrendben az agyában. A tanult rajzos technikával egyedül tanult verset a hétvégén, sokkal gyorsabban ment. Láthatólag élvezte, és én is, nagyon köszönöm.\" 

R. Péterné, Vera 6. o. tanuló édesanyja

„Boldi élvezte a tanfolyamot, de kellett egy kis ráhatás, hogy otthon is csinálja. Jó, hogy volt szülői tájékoztató, hogy mi is képbe kerüljünk, mit hogyan kéne.\" 

Klára, Boldizsár 7. o. tanuló édesanyja

„... mindkettőnek hasznos volt. Kincsőnek sikerült a felvételi, főleg a szóbelin használta az itt tanultakat. Emma pedig szorgalmasan fogalmazza a céljait, sokkal összeszedettebb lett."

Emma 3. és Kincső 6. oszt. tanuló édesanyja

„Márk vasárnap úgy ült le leckét írni, hogy előtte elpakolt, és előkészítette, hogy mit milyen sorrendbe fog elvégezni. Környezetből kellett a hét eleji dogára felkészülnie, eddig ez volt az egyik kiemelten „nemszeretem\" tantárgya. Csak azt láttam, hogy egy papírra színes rajzokat csinál (azért volt furcsa, mert egyáltalán nem szeret rajzolni), a könyvébe pedig aláhúzogat. Este hozta a papírját a rajzokkal, de bele sem kellett néznie, úgy mondta fel az anyagot. Nem hittem a fülemnek, ezért belekérdeztem. Tudta a választ a kérdéseimre. ?\". 

S. Anita, Márk 5.o tanuló édelsanyja

Fotógaléria

Mire jó a Lépéselőny tanfolyam a gyereknek és a szülőnek?

Hasznos a gyereknek

  • élvezetessé, izgalmassá teheti a saját tanulását,
  • lerövidítheti a tanulásra fordított időt, optimálisan kihasználva azt,
  • amit megtanult, arra emlékezni fog stresszhelyzetben is,
  • meg tudja különböztetni a lényeges információt a lényegtelentől,
  • eredményei javulnak, egyre többször lehet büszke magára,
  • a tanulásban lesznek kézzelfogható sikerei, így nagyobb kedvvel is  fog tanulni.

Jó a szülőnek

  • a gyerek nem csupán "magol", hanem meg is érti azt, amit tanult,
  • önállóságra, saját tanulása iránti felelősség vállalására neveli a gyereket,
  • a tanulás kevesebb stresszforrás lesz a gyereknek, így a családnak is,
  • sikerélményei egyre motiválóbbak lesznek számára, így nő a tanulási kedve,
  • megtanulja saját erősségeit a tanulásban, így hosszú távon is működő saját tanulási stratégiát kezd kialakítani,
  • javulnak az eredményei, így egyre többször lehet őt megdicsérni.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Ha szeretnél az elsők között értesülni tanulással,

gyermeked tanulásának segítésével illetve

az eredményes tanulás módszereivel kapcsolatos új tartalmainkról,

iratkozz fel! 

100% hasznos tartalom, 0% spam.